خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 13 میانبر صفحه کلید مایکروسافت ورد که به یاد می آیند

13 میانبر صفحه کلید مایکروسافت ورد که به یاد می آیند

دستورات پررنگ، کج و زیر خط در MS Word

این دستورات در داخل گروه Font در تب Home وجود دارد. توابع آنها عبارتند از:

Bold:  به شما امکان می دهد متن مورد نیاز را در داخل سند خود Bold کنید

Italic:  به شما این امکان را می دهد که متن انتخابی سند خود را ایجاب کنید

Underline:  به شما امکان می دهد زیر متن انتخاب شده در سند MS word خود خط بکشید

توانایی تغییر سبک فونت می تواند سند شما را جذاب تر کند. سبک های مختلف متن مانند پررنگ یا کج می تواند متن را برجسته کند. زیر خط کشیدن می تواند برای سرفصل ها مفید باشد.

این دستورالعمل های گام به گام را برای قالب بندی متن در Microsoft Word دنبال کنید

مرحله 1: یک سند Word موجود را باز کنید یا یک سند جدید شروع کنید و متن خود را تایپ کنید.

مرحله 2: اگر می خواهید برخی از متنی را که قبلاً تایپ کرده اید به فونت دیگری تغییر دهید، ابتدا باید با ماوس انتخاب یا برجسته شود. هنگامی که نشانگر ماوس روی یک ناحیه متنی حرکت می‌کند، نشانگر از یک فلش به نماد «انتخاب متن» یا «I-beam» تغییر می‌کند.

مرحله 3: متنی را که می خواهید ویرایش کنید یا قالب بندی را تغییر دهید انتخاب کنید.


مرحله 4: برای تغییر فونت انتخابی به پررنگ، روی B در نوار قالب بندی در بالای سند کلیک کنید.

مرحله 5: برای تغییر فونت انتخابی به ایتالیک، روی I در نوار قالب بندی در بالای سند کلیک کنید.

مرحله 6: برای تغییر متن انتخاب شده به طوری که زیر آن خط کشیده شود، روی U در نوار قالب بندی در بالای سند کلیک کنید.

مرحله 7: همچنین می توان متن انتخاب شده را با استفاده از ترکیبی از میانبرهای صفحه کلید تغییر داد، که برای برخی افراد آسان تر از استفاده از ماوس است.

برای پررنگ کردن متن، ابتدا متن را انتخاب و برجسته کنید. سپس Ctrl (کلید کنترل) را روی کیبورد نگه دارید و B را روی صفحه کلید فشار دهید.

برای ایتالیک کردن متن، ابتدا متن را انتخاب و برجسته کنید. سپس Ctrl (کلید کنترل) را روی صفحه کلید نگه دارید و سپس دکمه I را روی صفحه کلید فشار دهید.

برای خط کشیدن زیر متن، ابتدا متن را انتخاب و برجسته کنید. سپس Ctrl (کلید کنترل) را روی صفحه کلید نگه دارید و سپس U را روی صفحه کلید فشار دهید.

مایکروسافت آفیس شناخته‌شده‌ترین مجموعه نرم‌افزار بهره‌وری در جهان است و طبق گفته مایکروسافت {.nofollow}، بیش از 1.2 میلیارد نفر در 140 کشور مختلف و 107 زبان از آن استفاده می‌کنند.

آفیس از چندین برنامه مختلف تشکیل شده است، اما Word احتمالاً رایج ترین برنامه آفیس است.  Word مملو از میانبرهای صفحه کلید ارزشمندی است که به شما امکان می دهد تنها با یک ضربه زدن به چند کلید، اقدامات مشترک را انجام دهید. اگر از Word استفاده می کنید اما از میانبرهای صفحه کلید استفاده نمی کنید، تا حد زیادی از دست داده اید .

نمی‌خواهم برخی از میانبرهای احمقانه صفحه کلید مایکروسافت ورد را فقط برای باز کردن یک سند به خاطر بسپارم؟

 13 میانبر ورد زیر همگی بسیار ساده برای به خاطر سپردن هستند، و ما سرنخ های ذهنی - برخی بهتر از بقیه - برای کمک به آنها در ذهن شما ارائه کردیم.

میانبرهای صفحه کلید که هر کاربر مایکروسافت ورد باید بداند

ذخیره یک سند: Ctrl + S - "S" برای "ذخیره" است.

یک سند موجود را باز کنید: Ctrl + O - "O" برای "open" است.

بستن یک سند: Ctrl + W - "W" برای "برداشتن سند Word!"

یک سند جدید ایجاد کنید: Ctrl + N - "N" برای "جدید" است.

لغو یک تغییر: Ctrl + Z - "Z" برای "زاپ آخرین تغییر!"

Redo an undo: Ctrl + Y - به عبارت دیگر، لغو لغو شود. دو "U" یک "Y" می کنند؟

متن پررنگ: Ctrl + B - "B" برای "پررنگ" است.

این میانبر برای متن جدیدی که پس از استفاده از آن تایپ می کنید کار می کند، یا می توانید متن موجود را برجسته کرده و سپس از طریق میانبر آن را پررنگ کنید. همچنین می توانید از میانبر برای خاموش کردن پررنگ کردن استفاده کنید.

متن کج: Ctrl + I — «I» برای «مورب» است.

این میانبر برای متن جدیدی که پس از استفاده از آن تایپ می کنید کار می کند، یا می توانید متن موجود را برجسته کرده و سپس از طریق میانبر، حروف کج اضافه کنید. همچنین می توانید از میانبر برای خاموش کردن حروف کج استفاده کنید.

زیر خط بکشید: Ctrl + U - "U" برای "زیرخط" است.

این میانبر برای متن جدیدی که پس از استفاده از میانبر تایپ می کنید کار می کند، یا می توانید متن موجود را برجسته کنید و سپس از طریق میانبر یک زیر خط اضافه کنید. همچنین می توانید از میانبر برای خاموش کردن زیرخط استفاده کنید.

کاهش فونت: Ctrl را پایین نگه دارید و به طور مکرر روی [ - "D" برای "کم کردن" کلیک کنید. حرف "D" قبل از "I" در حروف الفبا آمده است، بنابراین از اولین براکت باز برای کاهش اندازه قلم و از براکت دوم برای افزایش فونت استفاده کنید.

این میانبر برای متن جدیدی که پس از استفاده از میانبر تایپ می کنید کار می کند، یا می توانید متن موجود را برجسته کرده و سپس از طریق میانبر آن را کوچک کنید.

افزایش فونت: Ctrl را نگه دارید و مکررا روی ] - "I" برای "increase" کلیک کنید. حرف "I" بعد از "D" در حروف الفبا آمده است، بنابراین از براکت دوم، بسته برای افزایش اندازه فونت و اولین براکت باز برای کاهش فونت استفاده کنید.

این میانبر برای متن جدیدی که پس از استفاده از میانبر تایپ می کنید کار می کند، یا می توانید متن موجود را برجسته کرده و سپس از طریق میانبر آن را بزرگ کنید.

چاپ یک سند: Ctrl + P - "P" برای "چاپ" است.

این میانبر صفحه گزینه های چاپ Word را راه اندازی می کند.

یافتن متن در صفحه: Ctrl + F — "F" برای "یافتن" است.

این میانبر نشانگر شما را مستقیماً به نوار پیمایش در ستون سمت چپ صفحه شما می آورد، جایی که می توانید بلافاصله کلمات یا عبارات را تایپ کنید تا آنها را در یک صفحه پیدا کنید. برای حرکت در نمونه های مختلف متنی که جستجو کرده اید، روی Enter کلیک کنید.

شایان ذکر است که بسیاری از این میانبرها در سایر برنامه های مایکروسافت از جمله Edge، Excel و غیره کار می کنند. از آزمایش کردن نترسید!


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده